söndag 14 februari 2016

Då har man gottat sig lite....

Dagar som denna får en snasktarm som jag gotta sig lite extra, och nu har jag ätit mig pösmätt på smörgåstårta som jag har sköljt ner med ett glas gott vitvin. När man dessutom råkar vara glupsk så står inte fotografering av födan överst på listan, utan utan allt jag kan tänka på är att stoppa maten i munnen innan snålvattnet svämmar över ;-)

Men blommorna är inte ätbara - mig veterligt - så dom står orörda kvar i sin vas på bordet, och avhåller sig förhoppningsvis ifrån att nicka till dom närmsta dagarna. Jag har ställt dom på ett bord mitt i huset så att jag ska se dom så mycket som möjligt medan dom är fräscha ;-)

Nu blir det horisontalläge en stund innan stallet kallar. Dagen har även bjudit på ridning (vem skulle kunna gissa det) och det var lika roligt som alltid. Marken är stelfrusen och knölig igen, men vi tog det lugnt och fint. Dagen till ära har vi ju iallafall sluppit smuts och lera :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar