fredag 22 januari 2016

Varför ringer man till någon mitt i natten?!

Jag vet inte vad gemene man brukar ha för samtalsvanor, men själv tycker jag inte att det är lämpligt att ringa till någon hur sent som helst - om man inte har något väldigt viktigt att säga. För min del kan det ta en stund att somna, och när jag väl sover vill jag få fortsätta med det.

Idag är jag trött som en zombie, och det var hemskt att stiga upp i morse. Jag blir lätt lite stressad när det ringer mitt i natten, för jag tror att det har hänt något hemskt eller allvarligt. Varför skulle annars någon ringa under en tid som dom flesta sover - förutom dom som jobbar natt. Att somna om kan ta mycket längre tid än vad det tog att somna från början, för när jag ändå har vaknat måste jag förstås gå på toa. När det är klart känner jag mig plötsligt vrålhungrig, och måste tassa ner i köket och ta en macka. Annars är det helt kört att somna igen. Till sist, när hela proceduren är klar, är jag förstås pigg och somnar gott först en stund innan klockan ringer.

Fortsättningsvis ska jag INTE glömma att stänga av mobilens ringsignal innan jag går till sängs. För jag vill INTE bli väckt för snicksnacka om ditten och datten mitt i natten.




4 kommentarer:

  1. Verkligen sjukt störigt när folk ringer mitt i natten. Nu har det inte hänt mig på väldigt, väldigt länge som tur är. Jag blir också alltid kissnödig när jag vaknar, men brukar slippa hungern som tur är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja sjukt störigt är verkligen rätta orden! Förstår inte hur folk tänker som gör så. Det händer som tur är inte så ofta. Det har också hänt att folk har ringt fel när dom varit ute och festat, och kastat på luren när man svarat - utan att ens be om ursäkt. Väldigt dålig stil måste jag säga!

      Radera
  2. Själv anser jag det vara ohyfsat att ringa före 07.00 på morgonen och efter 19-20 på kvällen. Men då har ju jag småbarn som sover och ska få aova.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja själv vill jag då inte ha några samtal på morgonen, för då är det så fullt upp med allt att det inte finns utrymme för telefonsamtal. När man har barn som sover förstår jag att det inte är roligt om dom väcks av telefonen. Fram till 21-tiden kan jag ringa till dom som jag vet gärna svarar så dags. Men det är om nöden kräver det.

      Radera