söndag 17 januari 2016

Idag chansar vi inte...

Solen skiner, och det rycker i utflyktstarmen. Åh, så härligt det skulle vara att ge sig iväg och ta den där underbara turen som vi skulle ha gjort igår! Jag älskar att rida i gammal trollskog med snötyngda grenar! Men gårdagens oroliga huttrande utanför en trasig bil har gjort mig en smula fundersam. Man har ju inte bara sig själv att ta ansvar för, utan även för hästarna på släpet och djuren som är kvar hemma. Det går inte an att inte ta sig hem, får då blir det några som får vara hungriga och frusna.

Den andra bilen är till åren kommen, och har ju varit lite lömsk beträffande hållbarheten. Visst, den funkar nu - men det gjorde den andra bilen också igår. Jag är egentligen inte särskilt pessimistisk av mig, men realist måste man unna sig att vara. Andrabilen är dessutom mycket klenare motormässigt än den som gick sönder igår, och inte fyrhjulsdriven heller, så det är tveksamt om den orkar dra ett par tusen kilo uppför rejäla backar. När man väl är på plats med hästarna på släp är det inte roligt att bli stående med spinnande hjul... Nej, det får helt enkelt bli att rida i hemmatrakterna istället. Får hoppas att bilstrulet är löst till nästa helg, för nu har jag fått rejäl utflyktsabstinens! Som tur är hittade maken felet på bilen idag, och hade kunnat lösa det, men man har ju inte något reservdelslager liggande hemma. Så det blir att beställa det som behövs imorgon och hoppas på leverans innan nästa helg.

Idag har jag tagit det lugnt och skrivit i väntan på att minusgraderna ska mildras lite. Skrivlusten dyker upp titt som tätt när den har lust, och då får jag ta vara på den :) Det blåser i vanlig ordning på pannkakan, och då blir köldeffekten mycket värre än i skogen. Men nu är det dags för en längre ridtur i den gnistrande snön :)

Ha en bra dag alla ni där ute i vinterkylan - eller inomhus! :-)

Idag bjuder jag på några blandade vinterbilder bilder tagna på "farmen" :-)



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar