torsdag 28 januari 2016

Ett misstag jag gör då och då...

Kanske är det inte så allvarligt, men dock ändå rätt störande. Jag brukar nämligen ofta gå och lägga mig på en stund på soffan lite senare på kvällen när jag känner mig trött. Det är så mysigt att krypa ner under den mjuka och varma filten. Det vore naturligtvis bättre att alltid gå raka vägen till sängen istället för att mellanlanda på soffan, men avsikten är ju aldrig att bli kvar... Den tänkta stunden kan ibland bli väldigt lång, och det händer inte sällan att jag vaknar mitt i natten. Detta trots att jag alltid lovar mig själv att jag bara ska sträcka ut mig lite.

Felet är helt enkelt att soffan är för skön, och att det verkar vara sömnpulver i kuddarna. När jag så småningom vaknar och släpar mig uppför trappan till sängen via badrummet piggnar jag till för mycket, och sen tar det en evighet att somna om. Då är det lätt hänt att jag börjar läsa, och då är det ännu mera kört... Eller att jag får tag på paddan och börjar skriva, hujedamej så uppiggande...

Inget av detta vore ett bekymmer om inte klockan vore ovänlig nog att ringa på morgonen ;-) För även om jag sover hårt som en narkos när jag väl somnar, så blir antalet timmar sömn ofta lite i underkant. Men men, jag har mig själv att skylla, så det är bara att gäspa och hålla truten ;-)

Dags för skärpning!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar