måndag 18 januari 2016

Behöver fylla på min inspiration...

För ett år sedan åkte jag iväg till Spanien i januari, och det var verkligen välbehövligt. Jag tog ridlektioner i dressyr, och var ute på långa och fartfyllda ritter. Att resa bort brukar alltid vara avkopplande, men ingenting rensar huvudet så bra som en aktiv semester :) Det skulle ha varit extra roligt om jag hade kunnat ha med mig mina egna hästar, för där jag bor finns inga ens liknande ridvägar. När jag åkte hem igen bestämde jag mig för att försöka ta mig iväg igen framåt slutet av året eller början av detta år. Det är inte helt lätt att få till allt som måste lösas för att jag ska kunna åka bort, men den här månaden har jag möjlighet att få hjälp med allt. Det känns lite synd att inte ta vara på det.

Men nu är det inte mycket kvar av denna månad. Resmålen som jag för ett år sedan drömde om att åka till ligger inom drägligt avstånd, men vädret är inte något vidare varmt där. Jag vill inte drabbas av regn och kall blåst, för det får man hemma så det räcker. Visst finns det andra resmål som jag gärna vill åka till, men då blir det jättedyrt, samt att jag måste flyga länge och får lägga två dagar av en vecka på att pinas i ett flygplan. 

Jag vill också jättegärna åka iväg på någon form av ridkurs inte alltför långt hemifrån, och ta med mig de två yngsta hästarna. Även om vädret är kallt och eländigt, så skulle det vara så roligt att förkovra sig tillsammans. Det är kanske så att jag har tappat inspirationen lite av att hålla på så mycket ensam med hästar och ridning här hemma. Jag saknar dessutom verkligen att kunna ge mig ut och rida i skog. Om jag slapp att se den blåsiga pannkakan från och med idag, så skulle jag inte sakna den en enda minut under resten av mitt liv. Det finns annars många fördelar med att ha eget stall, men när man har hästen uppstallad bland andra så har man - om man vill - folk att rida ihop med och byta idéer med. Man kan peppa varandra när man tränar inför tävlingar, och det behövs ibland när det är mörkt och man är lite allmänt trött. Den sociala biten i hästlivet saknar jag ibland - både ridsällskap och någon att ta en fika med efter ridningen ibland. Så att resa iväg på någon kurs med hästarna skulle fylla på inspirationen rejält samt ge utveckling på köpet :)

Nåväl, än har jag några dagar på mig att lyckas hitta på någonting!!


Så här gött hade jag det i januari förra året! Kaffe och glass smakade finfint i den spanska solen :-)


Det var så skönt att vara ute och rida i skjortärmarna när det var kallt och isigt hemma! :-)


Jag är väl inte precis någon dressyrstjärna, men ibland tar jag tag i att bättra mig lite ;)











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar