onsdag 30 december 2015

Till er som tillhör kategorin Stingsliga FB-"vänner".

Kanske vet ni inte själva om att ni tillhör denna kategori, så det är väl bäst att jag börjar med att tala om vilka så kallade "vänner" just jag åsyftar. Jag är naturligtvis inte personligen vän med er alla, men några av er har jag råkat ut för.

Jag menar alla som bara kan vara vänner med personer som har samma uppfattningar och åsikter om allt som er själva. Jag menar er som tar bort era "vänner" så fort ni råkar se att dom inte tänker precis som Ni gör, och er som inte överhuvudtaget kan utbyta åsikter om något utan att sura ihop och redigera er vänlista. De av er som är extra omogna och trångsynta kan rentav passa på att blockera era "vänner" så att ni skyddar er från att plåga ögonen med läsning som upprörande nog inte stämmer med de uppfattningar som ni har om allt.

Den juvenila sysslan att blockera vänner som inte tycker som ni gör är obeskrivligt löjlig. Vem tror ni att ni är egentligen när ni gör sådana saker?! Tror ni att det finns något intresse från den blockerades sida att gå in och läsa vad ni skriver. Tror ni att ni blir saknade?! Folk som er ger jag personligen inte skiten under skorna för. Det finns bebisar som är mognare i psyket än vad ni är.

Ett litet gott råd till er barnsliga stackare som vill ha många FB-vänner och skickar förfrågningar till folk som ni inte känner, eller är väldigt ytligt bekanta med: Kolla upp vem ni skickar förfrågningar till så slipper ni bli upprörda över vem ni blev "vän" med.
Till er som bara lider av vad ni läser, och som känner att ni inte mår bra av att diskutera saker: Gör inte det då!! Man måste inte tycka lika om precis allt. Så slipper ni sura ihop och reducera vänlistan. Det kommer nämligen aldrig i världshistorien hända att alla människor som finns på jorden har samma uppfattning om precis allt, och så måste det få vara. Det är först när man förstår och accepterar detta faktum som man ärligt kan säga att man "Gillar olika".

Personligen så skiter jag i om omogna pissråttor är mina vänner eller inte. Jag har nämligen vänner som ÄR vänner, så jag behöver er inte!!




2 kommentarer:

  1. Detta beteende att sålla bland sina vänner pga olika åsikter är kanske inte så farligt på facebook. Men börjar man dra te me såna fasoner i verkligheten så bidrar det till i längden att utvecklingen avstannar, oliktänkande kommer alltid behövas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja faktum är (åtminstone för min del) att jag har och har haft vänner på FB som jag aldrig ens har sett i verkligheten, och att en och annan sådan vän blir snarstucken och lämnar vänlistan är väl inte så mycket att bry sig om. Men så finns det folk som även har varit någon del av det "verkliga" livet som inte klarar av att man inte tycker lika om saker och rensar bort sig. Jag undrar ibland varför det ofta är människor som "gillar olika" som inte kan ha med folk att göra om dom inte tycker precis lika om saker. Men en sak är säker: "Gilla-olika" folkets främsta syfte med livet är inte att främja någon utveckling. Det är nämligen så att om alla tycker precis lika om allt kommer utvecklingen mycket riktigt att avstanna...

      Radera