söndag 27 december 2015

Nu kommer julstämningen minsann... ;-)

Bättre sent än aldrig brukar ju många säga, men nog kunde väl snön ha dykt upp några dagar tidigare! Nåväl, granen står kvar och glittrar fint, och jag är inte den som rafsar undan pyntet så snart julhelgen är slut ;-) Nu är det bara att hoppas att snön har kommit för att stanna, för lera och mörker klarar jag mig mycket bra utan. Äntligen kan jag släppa ut alla fyrfotingarna utan att dom lortar ner sig!!! :D

Lilliman, Baloo och Kola blev riktigt uppspelta av snön och busade friskt. Om vår kära Molly hade funnits med oss även denna jul hade hon förmodligen varit gladast av alla, för hon älskade verkligen snö, och blev lika överlycklig varje år när hon fick rulla sig i den första snön.
Tyvärr hade jag inte mobilen med mig ut så att jag kunde föreviga fyrfotingarnas ystra krumbukter, så jag får helt enkelt bjuda på ett par bilder från föregående år.

Baloo skulle hjälpa mig att släpa undan en rishög, men tyckte att det var mycket roligare att knycka diverse pinnar och rusa runt som en virvelvind i trädgården. Han sprang och sprang tills han blev trött, och då slängde han sig ner i snön och sov. Själv blev jag mest sugen på en glögg ;-)

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar