söndag 6 december 2015

Nu får det väl för tusan bli bättre väder snart!!!

Visst är det meningslöst att reta sig på saker som man absolut inte kan påverka, men när en hel helg bokstavligt talat blåser bort blir jag inte glad. Känner mig lite bättre idag, och skulle ha velat ge mig ut och rida, men nej, det blir inget. Det blåser så att det dånar i luften, och så regnar det som grädde på moset!! Allra värst blåser det vid ridbanan, så sakerna som var utplacerade för diverse ridövningar har blåst iväg. För att ge mig ut på slätten nu skulle jag behöva stenar i fickorna, klamra mig fast i sadelknoppen samt kläder som står emot en högtryckstvätt. Dessutom vill jag inte riskera hälsan när jag har varit dålig i flera dagar, så jag stannar inne idag.
Får väl roa mig med att drömma om nästa sommar, eller varför inte fundera på att emigrera till ett varmt land...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar