tisdag 8 december 2015

Sommarlängtan i gråkalla tider...

Jag borde väl egentligen längta efter snö nu, för då blir det så mycket ljusare ute, och fyrfotingarna håller sig rena. Men samtidigt är vintern så opraktisk på så många sätt, att den aldrig kan mäta sig med den sköna sommaren. Jag minns vintrarna när jag var barn, och hur roligt jag tyckte att det var att åka pulka, skridskor, skidor eller bara leka i snön. Men nuförtiden är marken sällan snötäckt, utan snarare lortig och lerig efter regnskurar som egentligen borde ha varit snöfall. När det äntligen faller lite snö så smälter eller regnar den bort nästan lika fort som den kom, och kvar blir ännu mera lort och lera.

Så eftersom det är långt kvar till sommaren unnar jag mig ibland att drömma tillbaka till vackra sommardagar då grönskan frodades i solens sken, då vindarna var ljumma, och fyrfotingarna var rena och fina. Det enda som är svårt med att drömma sig tillbaka, är att kära Molly finns med nästan överallt bland alla minnen. Det gör väldigt väldigt ont att mista en sann och äkta vän. Det är ytterst få människor som är så lojala som en hund är. Men hon var en del av alla dessa somrar, och av så många år, att hur plågsamt det än känns delar jag med mig av henne som en del av livets vackra tider.

Utsläpp i beteshagen :) Lilliman och Kola springer ystert omkring :)
Kära Molly lever numera endast i våra hjärtan. Hon var en underbar American Akita, och Baloos kamrat. Vi saknar henne otroligt mycket. Sommaren 2015 blev den sista vi fick tillsammans.
Söta Pari i sommarhagen :)
En liten vilstund mitt i trädgårdspysslet :)
Kola rullar sig efter ett fartfyllt träningspass :)
Baloo har ett favoritnöje, nämligen att bli duschad med trädgårdsslangen :)
Molly älskade att busa med Fleur - tills Fleur en stoig dag drog henne i rumpluddet!! :D
Skönheterna njuter av livet i gröngräset :)
Molly hade precis kvicknat till igen efter ett av sina sjukdomsskov, och matte var så glad att hon fick lov att busa runt med sköna tröjan :)
Liten promenad med Pari när gräset är som godast... ;)
Jyckarna stryker omkring och gör ingenting ;)
Ute på ridtur med Kola :)
Leonberger och vatten... ;)
Fleur rullar sig noggrant och länge :)
Pinnar är alltid goda och roliga - eller roliga och goda...;)
Molly njöt av livet som gårdshund :) 
Fleur njuter i sommarhagen :)
Jo det är varmt, men om matte är i solen så kan man inte vara i skuggan... ;)
Lilliman & Kola spanar på cyklister :)
Kola sover och Molly håller koll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar