onsdag 23 december 2015

Istället för styrketräning...

Ibland straffar det sig snabbt att vara lat. Denna morgon var ett sådant exempel. Igår kväll var jag trött och orkade nätt och jämnt ta mig upp ur soffan när det var dags att gå till stallet och dela ut nattahö, så jag bestämde mig för att stiga upp tidigare idag och göra höpåsarna för dagen.

Jodå, upp kom jag och ut kom jag tidigare enligt plan, men hösilagebalen var inte det minsta samarbetsvillig. Ibland undrar jag om någon illmarig jäkel blandar lim i ensileringsmedlet, för det är nästan lögn i helsike att få loss minsta lilla tuss. Just den här gigantiska balen var bara lite "klistrig" i det yttre lagret, men det var tyvärr redan förbrukat, och denna morgon klamrade sig vartenda strå fast vid sina kompisar och vägrade att släppa taget. Det var nog närmare ett år sedan jag fick slita så ont för att göra några lunchpåsar, och den gången hade balen frusit.
Jag fick dra med hela min kraft - vilken kanske inte är så stor - och ta i ända från tårna. Faktum är att jag fick slita och dra så hela hökärran gungade. Det är visserligen inte någon stor kärra, och den var inte helt full, men det var iallafall något ton jag lyckades sätta i gungning.

Med facit i hand hade jag behövt att stiga upp åtminstone en timma tidigare istället för den halvtimma som jag hade tilldelat mig själv för uppgiften. Om jag hade stigit upp ännu tidigare hade jag kanske rentav sluppit att bli totalt genomsvettig, och inte minst kanske jag hade sluppit att börja dagen med att bli urlakad. Men men, man får glädja sig åt att det finns en dusch i huset och att musklerna växer... ;-)

Årets motsträvigaste höbale... :(
Araben Lilliman & Leonbergern Baloo latar sig tillsammans medan matte sliter i sitt anletes svett.


2 kommentarer:

  1. Lät onekligen ganska kämpigt... Men se det positiva - Ett bra träningspass ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha...ja det blev ett rejält träningspass må jag säga! ;-)

      Radera