fredag 4 december 2015

En ruggig morgon...

Jag som tyckte att jag kände mig risig igår. Idag skulle jag ha varit nöjd med att känna mig som igår... Nu känns det nästan som att en lunginflammation är på väg. Det är inte ens skönt att ligga nerbäddad, och täcket åker av och på. Frågan är om det kan vara skönt att ta ett bad. Att äta frukost lockar inte ens, men en rejäl kopp kaffe har slunkit ner och smakade oväntat bra.

Utomhus blåser det så att det dånar i luften och de höga träden runt tomten flaxar omkring. Värre ska det bli enligt prognosen, nämligen upp till 28 meter per sekund. Inte alls roligt när det står otroligt höga och smala träd lite för nära huset. Vinden hörs inte så mycket inne i huset som har en rejäl timmerstomme vilken är putsad på såväl in- som utsidan. Men den letar sig in i skorstenarna, och där kan jag höra den.

Det är ju tur att det är adventstider, för med ljusstakarna tända ser det ju iallafall mysigt ut i huset.




2 kommentarer:

  1. Krya på dig! Blev sjuk igår och tyckte precis som du att jag var jättesjuk igår, men idag känner jag mig ännu sämre. Ska strax krypa i säng igen.

    Ha en fin dag, drick mycket och sov.

    Kram Kim

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma Kim! Vi får se till att vila oss friska så gott det går.

      Kram Anna

      Radera