söndag 22 november 2015

Vad gör man för att bli varm när man fryser inifrån...?

Ibland undrar jag om jag är mera frusen än andra. Jag klär mig varmt och har verkligen bra kläder, men det vill inte hjälpa. I år kom kylan väldigt plötsligt, så det har inte blivit någon långsam acklimatisering heller. Det värsta är väl att händerna inte klarar en enda liten minusgrad pga min handsjukdom. Tack och lov så har jag elhandskar, men dom är så stora och klumpiga att det blir fumligt att hantera tyglarna när jag rider. Men jag är som sagt ändå glad att jag har dom, för annars hade jag inte kunnat vara utomhus på vintern.

Idag ska åtminstone Kola och Pari få röra på sig lite, men just nu försöker jag få upp tempen i kroppen. Har bäddat ner mig med en fikabricka under det tjocka och prassliga vintertäcket. Kaffe, saffransskorpor och pepparkakor kanske kan göra susen att skämma bort sig med :-) Om inte, så är det ändå dags att äta snart, och här kan måltiderna intas i vilken ordning som helst ;-) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar