onsdag 25 november 2015

När makten smakar godare än hedern...

Ministern som alltid står med en fot i klaveret har gjort det igen - skämt ut sig. Kanske inte mest för att hon har stått och lipat i offentlighetens ljus över att regeringen tvingas ta viktiga beslut för landet, utan för att hon och hennes parti har våldtagit sin egen ideologi.

Det är bara att konstatera att det finns saker som får många människor att överge allt dom tror på. Makt är en sådan sak. Den är liksom pengar något som får många att begå handlingar som strider mot allt vad deras övertygelser går ut på. Men det blir tyvärr väldigt osmakligt när människor överger viktiga principer. När dom som leker så väldigt hedervärda klamrar sig fast vid makten så att knogarna vitnar - oavsett vad dom måste uppoffra av sin själ.

Det må vara hänt att jag inte delar miljöpartiets syn i särskilt många frågor. Men jag hyser respekt för människor som inte överger sina ideal. När jag personligen hamnar i situationer där jag måste våldföra mig på min inre övertygelse, kliver jag åt sidan. Jag har offrat mycket i livet för att kunna se mig själv i spegeln varje morgon och tycka att jag är en hyfsat okey människa. Nu är det ju valfritt att ha den livssynen, men som politiskt parti - och som representant för ett sådant - har man skyltat inför hela världen med sin fina och hedervärda ideologi, och skaffat väljare av den anledningen.

Miljöpartiet borde ha lämnat regeringen istället för att låta Romson stå och lipa inför kamerorna pga att partiet gjort sitt eget val att gå med på regeringens förslag.

SKÄMS YNKRYGGAR!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar