fredag 13 november 2015

Kan någon tipsa mig om en bra bloggplattform?

Jag har funderat på att byta bloggplattform, men vet inte riktigt vilken jag ska välja. Det verkar ju finnas många, och innan jag vågar mig på att flytta hela min blogg så skulle jag vilja ha lite tips. Är det krångligt att flytta en hel blogg? Kan det bli fel? Erfarenheter mottages tacksamt.


Följande saker är viktiga:

  • Att det är enkelt att ge sin blogg ett personligt utséende.
  • Att det är enkelt att göra nya inlägg och redigera inlägg från Ipad.
  • Att det finns bra möjligheter/förutsättningar att nå många läsare (förutsatt att innehållet är intressant förstås ;-)).
  • Det ska vara lätt för den som vill att kommentera mina inlägg. Jag nämligen fått feedback att det är krångligt att kommentera, såvida man inte själv har sin blogg på Blogger.
  • Ska kunna ha annonser i bloggen som jag tjänar på om någon klickar (vilket sällan händer).
  • Vill inte ha obligatoriska annonser som inte jag själv tjänar på.
Det finns säkert flera bra saker att tänka på, men jag kommer inte på så mycket mera just nu :)




6 kommentarer:

  1. Jag är inte den rätta för att tipsa dig, för jag har också blogspot och är nöjd med den. Många tycker om Wordpress. Jag fick Blogger och Wordpress rekommenderad av Joakim Jardenberg, sociala media guru, när jag började blogga 2009. Kanske dags att testa Wordpress för dig nu?

    Lycka till!

    Kram Kim :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset Kim! Blogger är iofs hyfsat bra, men jag har fått feedback att det kan vara krångligt att kommentera. Vill inte att läsare avstår att kommentera pga att det inte är enkelt. Ska titta på Wordpress. Kram :-)

      Radera
  2. Tycker Nouw är bra, men vet inte hur stor del man har i annonser, men man kan tjäna pengar.
    Blogg.se är bra med design och så, men har själv inte bloggat där mycket så vet inte hur det är med annonser.
    Det bästa är väl att skapa en egen domän & hemsida, men det blir ganska krångligt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Ska kika på Nouw. Det verkar vara ganska många som bloggar där. Ska även titta på Blogg.se.

      Radera
  3. Önskar jag hade några tips, men det är jättesvårt att hitta någon bra portal. Letar för fulla muggar själv. Gå gärna in på min blogg och tävla om ett skal som du får designa alldeles själv. http://amandahans.se/2015/november/tavling-mitt-egendesignade-skal.html Kram

    SvaraRadera