måndag 30 november 2015

Att lyckas töja en dag maximalt...

Trots att jag inte tillhör kategorin människor som drabbas av präktighetshysteri inför jul, så tycker jag att det är skönt när gråtrista november byts ut mot adventstider. Ljusstakar gör mycket för trivseln, och plötsligt känns mörkret inte fullt så betungande längre. Just nu vill jag inte att helgen ska ta slut, fastän den egentligen redan har gjort det. Jag vill njuta en liiiten stund till innan jag stänger de två gröna och vaknar upp till en slaskig måndag. Just nu är vädret bedrövligt, så jag kan tänka mig att det är dyngsurt och lerigt i hagarna imorgon, och alla fyrfotingar inklusive Baloo kommer att lorta ner sig efter bästa förmåga. Men men, det är imorgon. Nu ska jag runda av mitt nattsuddande, för klockan ringer alldeles för tidigt...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar