tisdag 27 oktober 2015

En trotjänare har somnat för alltid


Jag brukade ibland skämtsamt säga att Molly var det enda bestående i vårt föränderliga liv. Idag lämnade hon oss för alltid, och tomrummet känns stort, svidande och overkligt, ja rentav förvirrande. Hon var en älskad och lojal liten vän, och tanken på att någon gång förlora henne hade effektivt förträngts. Hennes gamla kropp hade drabbats av ännu en sjukdom, och hoppet om bot och bättring släcktes snabbt hos veterinären. Från en stund till en annan försvann alla tankar på dropp och medicin. Hennes sista sjukdom visade sig vara den värsta - en tumör i magen.

Molly kom till oss som valp, och vilken valp hon var... Sötare än socker, glad, knubbig och busigare än vi trott var möjligt. Hon levde med oss i olika bostäder och på olika platser. Hon fick se matte komma hem med först skolväska och sedan jobbväska. Under en period hade hon ingen hundkompis, och då var hon med mig och arbetade. Hon var en lättsam och glad hund - hunden som alltid viftade på svansen. Hon var också väldigt egensinnig på ett positivt sätt. Det finns så mycket att skriva, så många minnen att dela, men just nu gör det för ont. Sov gott älskade lilla vän.
























8 kommentarer:

  1. Vet hur det känns att förlora en kär vän. Miste min egenuppfödda bernersennenhane Pluto i våras. Mina ögon tåras vid tanken på vad du just nu går igenom.
    Bamsekramar
    Kim <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Kim! Ja visst är det hemskt. Fruktansvärt hemskt. Kramar <3

      Radera
  2. Vilken fin hund och familjemedlem!
    Förstår att det är en svår och tung saknad efter henne.
    Beklagar sorgen och skickar en styrkekram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ann! Ja hon var den finaste hund och familjemedlem man kan önska sig. Tomheten när hon är borta är så påtaglig att det nästan går att ta på den... Kram

      Radera
  3. Jag beklagar verkligen sorgen! Hur gammal blev hon?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Hon var inne på sitt tolfte år, och det lär väl vara en ganska hög ålder för en stor hund. Men jag trodde alltid att hon skulle bli äldre...

      Radera
  4. Jag beklagar också sorgen! All min sympati!

    SvaraRadera