onsdag 5 augusti 2015

Hav från morgon till kväll...

Jag tycker att det är roligt att fotografera, och funderar på att skaffa mig en bra kamera. I nuläget fotar jag med min IPhone4, och korten blir inte riktigt som jag vill. Vad man gillar för motiv är ju en smaksak, men jag vill ha skärpa i bilderna.

Gårdagen tillbringades på Sandhammarens strand, och dagen till ära var det soligt och vackert :-) Vinden var dock inte särskilt varm, och vattnet var rentav kallt. Så det blev att läsa god bok istället för att bada, och dessutom tog jag en stärkande och uppfriskande promenad längs vattnet. Jag har iallafall badat ända upp till anklarna ;-)

På kvällen åkte vi till Mälarhusen och tog en promenad på stranden, och den var definitivt ännu mera uppfriskande ;-) Mörkret föll snabbt, och det kändes ett tag som att det skulle bli svårt att hitta tillbaka till husbilen. Sanddynerna tornade upp sig med förvillande likhet i det tilltagande mörkret, men vi hittade bilen innan det blev svart ute ;)

Idag bjuder jag på några bilder från stränderna.

















2 kommentarer:

  1. Med tanke på hur härliga bilderna blir med mobilkameran så känns det som att du kunnat uträtta storverk med en hygglig systemkamera :-) Den konstnärliga ådran lyser igenom även när motiven förmedlas via en iPhone ;-)

    SvaraRadera