lördag 4 juli 2015

Ridningen får vänta länge idag...

Det är angenämt att sommaren är här, men man blir väldigt slö i värmen ;-) Kvällen är ung, och än är det så varmt att det vore klistrigt att sätta på sig ridbyxorna, och plågsamt att ta på sig säkerhetsvästen som är tjock, tät och kväljande varm. Om det inte vore för att jag är rädd om min lekamen skulle jag nog inte slita särskilt mycket på den under den varma delen av året ;-)

Idag har vi inhandlat en ny uppsättning av insektssprayer till hästarna. I år har tack och lov inte fluginvasionen börjat än, men myggen anfaller hämningslöst, och sedan ett par dagar har även blinningarna börjat att ta biopsier på alla som visar sig utomhus. Alla dessa blodsugare uppehåller sig mest i skogen, men även i det höga gräset i hagen, och hästarna blir väldigt irriterade när dom svärmar omkring oss. Blinningarna blir dom rentav stressade av när vi är ute på tur. Men nu har vi spray även mot dessa, så det är bara att hoppas att den håller vad som lovas :)

Just nu sitter jag på trappan och fikar i solen, och har för stunden ingen större lust att resa på rumpan. Hästarna ser lika slöa ut som jag känner mig, men dom är iallafall flyttade till en hage där det bjuds på skugga under höga träd. Ikväll blir det att åka iväg till skogs och rida när hettan har lagt sig, och det är alltid lika roligt :)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar