onsdag 29 juli 2015

Någon ridtur blir det nog inte idag...

Idag har jag varit sååå sugen på att ge mig ut på en rejäl ridtur, men ösregnen har avlöst varandra hela dagen lång. Fy tusan!! Faktum är att man hade nog inte kunnat bli blötare i duschen än vad man har blivit så fort man har gått ut idag.

Hästarna togs in på eftermiddagen för att få torka, och jag hoppades i det längsta att vädret skulle klarna upp så att jag kunde få sätta på utrustningen och ha det roligt, istället för att sitta inne och vara rastlös. Men nej, solen tittade fram en stund, men retsamt kortvarigt. Solen gillar visst att retas i år.
Hästarna verkade iallafall tycka att det var skönt att komma in några timmar, och Rackarhästen var riktigt kelsjuk. Man kunde klia sig trött i fingertopparna utan att han fick nog :) Kola tyckte också som vanligt att det var skönt att mysa lite. Han kom in rentvättad och fin av monsunregnet, och rullade sig omedelbart i torven. Det går ju inte an att vara fin i onödan ;-)

Lite trevligt besök lättade upp dagen, och lite glass förtärdes (såsom så ofta annars). Det behövs inget "glassväder", utan i det här hemmet förbrukas det några liter glass i veckan året runt ;-)

Just för stunden är det ett litet uppehåll, men himlen är blygrå nog för att öppna sig snart igen. Så nu har jag resignerat, och tröstäter en bastant bit tacopaj. Imorgon får det banne mig bli bättre väder, för då är det dags för sadelprovning igen.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar