onsdag 29 juli 2015

Förbenskade pinksommar!! :(

Jaja, jag vet att man inte kan göra något åt vädret, men jag har iallafall lust att klaga av mig lite. När man bor i ett land som är kallt och mörk en stor del av året så behöver åtminstone jag få uppleva lite sol och värme under sommaren. Det behövs för att ladda batterierna inför den långa sega hösten, och den trista och jobbiga vintern. När det är som mörkast och man är som segast så ska man ju dessutom prestera mycket och bra om dagarna.

Jag vill inte ens höra något trams som "det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder". Jag får lust att trycka en rutten tomat i munnen på alla som säger så. Hur kul är det egentligen att ligga i solstolen iförd ett kraftig fiskarställ och sydvästen neddragen djupt över pannan?
Hur kul är det när regnet rinner från ridhjälmen ner under kragen och väter kroppen innanför regnkläderna?!

Jag vill heller inte höra något om vinterns påstådda fördelar. Jag tycker inte om vintersporter, och förresten blir det ändå inte mycket snö att sporta på nuförtiden. Vintern medför bara besvär och dyra elräkningar.

Nej ta mej tusan att jag ska emigrera någon gång i framtiden. Lyckligtvis är det långt kvar till pensionsdags, men när den dagen väl kommer ska jag flytta till något soligt och skönt land där jag bara kommer i kontakt med vatten då jag duschar eller tar ett dopp i havet!







2 kommentarer:

  1. Det finns inga förmildrande omskrivningar - regn och rusk, höst och vinter, skitväder och spöregn suger. Det eländiga vädret blir knappast mer uthärdligt av alla peppiga individer på diverse sociala nätverk som envisas om att raljera om "dåliga kläder" och annat liknande dravel.. Ibland (ganska ofta) förbannar jag mina förfäder som inte orkade fly den kalla norden för sydligare breddgrader... Man får i alla fall trösta sig med tanken på att det faktiskt är möjligt att emigrera så småningom... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den vackra drömmen om att emigrera till sydligare breddgrader är något man får hålla fast vid ;-)

      Radera