söndag 26 juli 2015

Det fanns sol bakom rullgardinen...

Igår fick naturen en riktig rotblöta, så det var verkligen en positiv överraskning att få se solen när rullgardinen hissades upp imorse :) Tyvärr kommer denna vackra syn inte att bestå, för prognosen innehåller svarta moln, vilka ska övermanna himlen i närtid. Med lite tur slipper vi dock att bli dyngsura i sadlarna idag.


Frukosten har intagits sent efter en sovmorgon. Det behövdes lite extra sömn idag. Om det är något jag vill ha av livets bekvämligheter så är det en toalett. Det är inte kul att ge sig ut och tassa i nattens mörker för att tömma blåsan, och sömnen låter sig dröja länge innan den motvilligt återkommer. Dessutom var jag frusen inatt och fick stiga upp för att rota efter en extra tröja att värma mig med.

Men nu är jag hyfsat pigg och redo att komma igång med dagen. Slukade några kakor med chokladpluttar i till kaffet, och ska nu känna om mina ridbyxor har torkat. Förhoppningsvis har sittdynan till sadeln torkat, men det är tveksamt. Den sög åt sig vatten som en badsvamp igår. 

Hästarna ska hämtas från hagen och serveras varsin hink med god mat. Rackarhästen äter alltid sin krubba lika girigt, och dreglar värre än en hund innan han får av sig grimman och kör ner mulen i byttan ;-) Kola äter långsamt och metodiskt, och väcker svår avundsjuka när hans mat räcker längre. Hoppas att Kolas hov mår bra efter gårdagens tur så att Mikis slipper att cykla igen, och att vi hittar fina vägar :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar