tisdag 28 juli 2015

Denna märkliga sommar...

Tänk om man kunde välja att bromsa in tiden ibland. Den här sommaren går alldeles för fort med tanke på att semesterdagarna förbrukas innan den ens behagar börja ordentligt.
I rättvisans namn måste jag erkänna att det är behagligare att rida när det inte är alltför varmt, men nog hade det varit skönt att få använda bikinin mer än en gång. Jag har packat så många somriga plagg, men ett fåtal av dessa är använda. Det är bara ridkläder som har lortats ner i sedvanligt takt. Gummistövlarna är använda betydligt oftare än vanligt, men det beror lika mycket på min rädsla för fästingar som mitt undvikande av blöta strumpor. Fästingar tycker om mig, och jag vill inte drabbas av Borrelia (eller något värre) igen :-/

Tyvärr har det inte blivit så många foton från ridturerna, för telefonen ligger alltid djupt och skyddande inbäddad antingen i en jackficka eller i ett midjebälte, som är svåråtkomligt under säkerhetsvästen och reflexvästen. Förutom att jag aldrig ägnar mig åt telefonen när jag rider, så är jag livrädd att tappa den. Det tog en makalös tid innan jag kom mig för att låta displayen bytas ut efter telefonens möte med stenplattorna utanför huset. Om den trillar i backen då jag sitter till häst kommer den säkerligen att bli trampad på dessutom så att den bli bortom all räddning ;-) Men ett par bilder blev det iallafall igår då vi stannade och rastade lite. Bildkvalitén kunde ha varit bättre, och Kola ville smita fram till mobilen istället för att posera med mig och Rackarhästen - som numera även kallas Krumeluren. Men dessa bilder är väl bättre än inga alls ;-)

Baloo som klipptes för att kunna bada i sjöar utan att hålla sig blöt i dagar efter varje dopp, har inte fått något bad ännu. Det har inte varit frestande att ens närma sig en strand. Men han har ju iallafall torkat fort efter regnskurarna, och han verkar betydligt piggare i sin kortare päls ;-) 

Jag bjuder också på en bild av vad man kan roa sig med nån kväll mitt i ingenstans ;-) Jag är både ointresserad av och värdelös på kortspel, men det har blivit lite pokerspel ett par kvällar som tidsfördriv. Givetvis utan penninginsatser. Jag spelar inte om pengar. Punkt.

Men än är ju inte sommaren slut enligt almanackan, så jag fortsätter att drömma om att ta med den färdigpackade men ännu oöppnade badväskan till en solig och varm strand :)











4 kommentarer:

  1. Trots att man ju tyvärr inte kan göra så mycket åt vädret, som vänligt beskrivet endast kan benämnas som karaktärsdanande, så låter det härligt med avkopplande semesterdagar fyllda med ridning på annan ort. Hoppas att det blir tillfälle att nyttja den där badväskan någon gång i sommar :-) Ha en fortsatt trevlig ledighet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju iallafall skönt att vara ledig och göra det man tycker är roligt :) Får väl hitta en varm pool nånstans att bada i ;-)
      Ha det bra!

      Radera