söndag 21 juni 2015

Så himla gött...

Äntligen värmer solen riktigt ordentligt när den tittar fram mellan molnen, och inget av människor framkallat oväsen dränker fåglarnas sång :-) Idag sitter jag i trädgårdsstolen på en tjock och mjuk dyna, med god glass och trevlig läsning. Ingen tjock tröja behövs för att hålla gåshuden borta, och ingen filt behövs i knät för att stötta värmehållningen i köldslagna ben. En svag vind får löven att rassla högt uppe bland trädkronorna, och ibland hörs någon surrande geting eller humla som förflyttar sig mellan trädgårdens färgglada blommor.

Stunder som denna kunde tiden gärna få bromsa in och gå på halvfart. Man behöver få njuta i lugn och ro ibland, som motvikt till livets alla fullspäckade dagar med tider att passa. Idag tänker jag inte ha bråttom med någonting. Hästarna ska motioneras men det behöver inte ske just i denna stund. När det väl sker är det ett rent nöje.

Nu ska jag bara sitta här i mina kortbyxor och njuta av sommaren. Tids nog är den lediga dagen slut, så det gäller att ta vara på de goda stunderna när de bjuds :-)






2 kommentarer:

  1. Tack för din fina kommentar! Det är så sant det du säger. Jag har alltid varit lite "udda", eller ja, snarare inte en i mängden iallafall. När alla andra ska köpa den senaste trenden går jag på Röda Korset och shoppar typ ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:-) Härligt att höra att du vågar vara dig själv :-) Det finns mer än tillräckligt många som inget hellre vill än att vara kopior av alla andra.

      Radera