lördag 20 juni 2015

Midsommarbröllop i glädje, sol och regn...

Så har ännu en midsommarafton passerat, och i år var vi på bröllop :-) Kvällen innan den stora dagen forsade regnet ner och det var verkligen inte angenämt att vara utomhus. Jag våndades länge över vad jag skulle ta på mig, för finklänningen är tunn och värmer absolut ingenting. Jag har haft kortbyxor på mig någon enstaka stund i år, så mina ben är albylvita, men det är knappast ett bekymmer jämfört med att huttra av kyla från morgon till kväll ;-)

Men när vi vaknade på midsommarafton var det uppehåll, så jag trotsade kylan och gav mig av i årets tunnaste kläder. Det var mulet och kallt, men det blev inte så mycket regn tack och lov, utan endast korta och mycket lätta skurar. Senare under eftermiddagen sprack molnen upp, så kvällen blev solig och vacker :-) Bröllopet var fint, såsom bröllop brukar vara, och den lilla gästande skaran var på ett uppsluppet humör :-) Jag hade turen att få sitta vid en stor värmefläkt under middagen, så medan många satt och frös hade jag det varmt och gott vid bordet. Det bjöds på väldigt god buffémat i sådana mängder att den nog hade räckt till ett minst fem gånger större sällskap än vad vi var, så jag som råkar vara en mycket matglad person fick mitt lystmäte vid bordet ;-) Det bjöds på så många sorters tårta att jag trots min extra snasktarm tvingades ta en strimma av varje sort för att få plats i magen till att smaka på allihopa. Men självklart smakade jag på alla tårtorna ;-)

Det blev också fest och musik - dessutom bra sådan - och det tycker jag om. Det bjöds på dryck av de flesta sorter, men det var ingen som hällde i sig alkohol bortom dräglighetens gräns, utan folk var pratsamma och glada. Det är ju tyvärr ofta så att en och annan människa lider av doseringsproblem, men inte i det här sällskapet tack och lov. Vi fick bryta upp i skaplig tid på kvällen för att åka hem till djuren, men det blev en mycket bra midsommarafton :-)

Eftersom jag inte vill publicera bilder på bröllopsdeltagarna utan att fråga om lov, delar jag endast med mig av ett par bilder, varav den ena föreställer mig själv i klänning. Detta är en mycket sällsynt syn, eftersom jag normalt sett ytterst sällan bär ett sådant klädesplagg ;-)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar