söndag 28 juni 2015

Liten vilstund i "gungkuvösen"...

Idag har det varit riktigt varmt, och garanterat den svettigaste dagen att arbeta under det här året. Men när andan hoppar på är det synd att hoppa undan, så det blev en del gjort med att få staketet runt ridbanan på plats. Det jobbigaste är att få ner alla stolpar, och eftersom jag inte är stark nog att ens svinga släggan, så blev min lott att bära virke och agera allmän hjälpreda. Planen är att allt ska vara klart inom ett par veckor, och fortare än så går det inte när tiden ska tas mellan jobb och fyrfotingar.

Nu har jag slagit mig ner i min myggnätstäckta gungsäng, och förhoppningen var att få njuta av lite värmande kvällssol i horisontalläge. Men tji fick jag, för solen gick i moln och det började blåsa kallt så snart jag drog igen dragkedjan mitt framför sugpipen på de besvikna myggorna. Räddningen blev en stor och tjock filt som jag har dragit ända upp till näsan för att värma mig så gott det går. Så nu kan jag njuta en stund av fågelsången innan resten av kvällens sysslor tar vid :)


2 kommentarer:

  1. Ser tyvärr ut att vara lika kallt som vilken svensk sommar som helst....så det gäller ju att vara uppfinningsrik om man ska få förbli både myggfri och någorlunda ljummen ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja denna sommar bjuder frikostigt på såväl kyla som mygg, så man får ägna sig åt lite fix och trix för att få till njutningen ;-)

      Radera