måndag 8 juni 2015

Lite sommarkänsla ikväll...

Äntligen har jag varit ute en stund i t-shirt ikväll, och det kändes riktigt varmt i lä och söderläge mot husväggen :-) Dessutom har trädgårdens växter så sakteliga börjat komma igång med sin efterlängtade blomning. Drygt en vecka in i juni har jag fortfarande inte haft kortbyxor på mig, och benen är verkligen kritvita. Men med tanke på att sjöarna lär hålla sig iskalla i år, så kommer jag kanske att avstå från att blända folk på stränderna med min bleka lekamen ;-)

Om jag nu ska försöka att komma på något bra med denna kalla och svårt vindpinade sommar, så är det att vi hittills har sluppit att invaderas av flugor. Och eftersom vi inte sitter ute i trädgården om kvällarna så blir vi heller inte stuckna av myggor. Men med eller utan värme så har nog myggorna hittills blåst all världens väg ;-)

Ikväll bjuder jag på bilder av några nyutslagna blommor, och så är "lille" jycken med på ett hörn när han dök upp efter en rusa-runt-och-busa-runda i trädgården :-)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar