tisdag 16 juni 2015

Lite semesterkänsla idag...

Trots att det inte är särskilt varmt idag, fick jag ändå lite semesterkänsla när jag slog mig ner vid ett bord utomhus med min lunchbricka. Är det juni så är det, och det fanns gott om platser lediga eftersom alla andra mindre tappra valde att äta inomhus. Imorse hade jag bråttom och for iväg hemifrån utan såväl tröja som jacka, men lyckligtvis låg det en liten oanvänd arbetströja som ingen velat eller kunnat ha i en kartong. Så det blev trots allt ganska behagligt att kura ihop sig i lä vid en häck mellan mig och den bullrande trafiken, och låta min kolsvarta tröja absorbera solens strålar.

Än är det några veckor kvar till semestern, men i rätt ögonblick kan känslan ändå infinna sig. Eller så kan man ju låtsas för sig själv någon gång ibland att den börjar vilken dag som helst i närtid ;)
I hästhagen känns det alltid som semester. Pållarna bryr sig inte om vilken veckodag det är, för gräset smakar lika gott alla dagar i veckan. Det enda som gör skillnad är om det är vardag eller helgdag, eftersom ridturerna blir rejälare under helgerna.

Men snart är det midsommar, och det ska bli roligt, för då är vi bjudna på bröllop :-)


4 kommentarer:

  1. Härligt med semesterkänsla :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den ger en härlig försmak av frihet :-)

      Radera
  2. Att vara i hästhagen gör verkligen under för själen. Att vara med hästar i allmänhet. Dom håller ingen agg mot en, dom lever livet varje dag och är närvarande i stunden. Jag tror det är viktigt att tänka på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tror jag också är viktigt att tänka på :-) Hästars sällskap är ett fantastiskt balsam för själen :-)

      Radera