lördag 30 maj 2015

Vilken pinkdag!!

Idag ska vi åka bort, och jag hade tänkt att hinna rida innan vi beger oss iväg. Tiden har dock inte varit något problem att få att räcka till, utan det är vädret som är bedrövligt :( Det kalla regnet forsar ner, och om jag skulle välja att trotsa vädrets makter så skulle jag tvingas uthärda en upplevelse jämförbar med att bli högtryckstvättad - fast av vind och vatten ute i det fria. Det finns hurtbullar som ger sig ut och motionerar ändå, men livet kan vara nog så jobbigt ibland utan att man behöver späka sig frivilligt, så jag håller mig inomhus idag så mycket jag kan ;) Det är nämligen inte på minsta sätt hälsofrämjande att ha kallt vatten rinnande från hjälmen och ner innanför kragen under ett par timmar, och det sista jag har tid med är att bli sjuk.

Det finns dom som säger att "det finns inget dåligt väder, utan bara dåliga kläder". Min uppfattning är att det finns j-ligt dåligt väder, och då hjälper inte de bästa av kläder. Och tro mig jag vet, för när man bor på en riktig skitväderplats och har mitt fritidsintresse, så saknas inte den bästa sortens funktionskläder. Sen är det ju så att hästarna ska tycka att det är trevligt och roligt att ge sig ut också, men det är ganska tydligt att dom inte njuter av spöregn dom heller. Så idag blir det ingen motion, utan det är bara att hoppas på en bättre söndag. För då MÅSTE jag ut. Får väl dansa en regndans i kväll och offra en snackspåse till vädergudarna ;-)

Ifall någon undrar, så försökte jag att fota vattnet som rinner från hängrännan, men det ser ut som en ynklig liten pinkstråle på bilden ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar