fredag 8 maj 2015

Varför existerar antisemitism år 2015?!

För mig är det helt obegripligt att judar utsätts för hat bara för att dom är judar. Jag förstår det helt enkelt inte. Det handlar inte om att jag efterlyser en lektion i religion och historia, utan det handlar om att jag undrar vad det är för fel på personer som hatar sina medmänniskor av en sådan anledning. Är det någon bit som saknas i frontalloben i judehatarnas hjärnor? Eller blev dom tappade i golvet med huvudet före som spädbarn? Det finns ju ingen som helst försvarbar anledning till antisemiternas fula och smutsiga känslor, så det handlar om något synnerligen stört i deras personligheter.

Vem är den typiske antisemiten? Jag har personligen ytterst sällan ens hört någon prata om judar sedan historielektionerna om andra världskriget för många herrans år sedan. Så vem tusan är det som ogillar judar? Är det vanliga Svenssons? Varför är judar rädda här i Sverige? Det är ju hit rädda människor brukar fly. Jag fattar helt enkelt inte varför antisemitismen existerar i modern tid, och jag fattar ännu mindre varför den existerar i Sverige... Ett land som förföljda människor flyr till.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar