måndag 11 maj 2015

När trädgården får frihet... :-)

Jag har aldrig varit den som har tuktat min trädgård särskilt hårt, för om man ger den lite frihet kan man få trevliga överaskningar ibland :) Frön som sprider sig ger upphov till blommor på nya ställen, och även om den nya platsen kanske inte alltid är den bästa - såsom t ex en grusgång - så låter jag blomman slå ut och blomma över innan gången rensas. Ibland kompletteras rabatter på ett fint sätt utan människans hand :)

Söndagen bjöd på en riktigt oväntad överraskning som jag inte kunde låta bli att fota :) När jag gick genom trädgården på kvällen såg jag något rött skymta fram i en av vinbärsbuskarna. Jag vek grenarna åt sidan, och blev förvånad då jag hittade några tulpaner växande under busken :) Kvällssolen lyste in på dom med ett gyllene sken, och jag var förstås tvungen att dokumentera denna vackra syn. Det jag funderar på är hur tulpanerna hamnade där...

Här kommer bilderna :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar