torsdag 14 maj 2015

Klippvånda...

Ibland tar det lång tid innan tanke blir handling, men nu har det äntligen införskaffats ett renskinn. Rackarhästen är skavkänslig, så skinnet ska användas under hans sadel. Innan det köptes tänkte jag inte så mycket på det här med att klippa i skinnet, utan föreställde mig mest hur mjukt och härligt det skulle ligga an mot rackarhästens rygg. Nu när skinnet hänger över en stolsrygg här hemma - betydligt större än jag trodde att det skulle vara - finner jag det svårt att ta fram saxen och skrida till verket. Det är ju så fint... Jag har tillbringat en god stund i sadelkammaren med att leta efter ett schabrak som kan användas som mall så att jag inte klipper fel. Men efter genomgång av alla sadelunderlägg jag äger har jag inte hittat något med en form som passar perfekt. Jag får helt enkelt tillverka en mall. Imorgon ska min nya pälspad provas, så jag får bekämpa min klippvånda genom att påminna mig om varför skinnet köptes ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar