måndag 18 maj 2015

Först besviken, men det blev bra ändå...

När jag verkligen har sett fram emot något jag ska göra, blir jag väldigt besviken när det ställs in. Självklart kan det finnas goda skäl till att ställa in saker, men oavsett hur goda anledningarna än är, så gör dom inte att det blir roligt att gå miste om det efterlängtade.

På söndagen var det dåligt väder som saboterade dagsplaneringen. Jag skulle ha åkt bort och ridit med ett gäng på en mycket vacker plats där jag inte har varit på länge. Bilen var färdigpackad med utrustning och transporten var påkopplad. Men på morgonen lovade väderprognosen regn och blåst, så ritten blev inställd. Jag höll prognosen under noggrann bevakning efter beskedet, i hopp om att den skulle ändra sig, och att någon vänlig själ skulle vara flexibel och vilja ge sig ut på tur. Men innerst inne visste jag att det var kört. Även om vädret skulle bli bättre än väntat så hade folk hittat på andra saker att förströ sig med.

Regnet blev det lyckligtvis inte mycket av, men blåst blev det i överflöd. Man blir ju dock inte särskilt besvärad av blåst när man befinner sig i skogen. Framåt slutet av dagen var solen framme, och bilen som fått fortsätta att stå färdigpackad med transporten påkopplad kördes fram för lastning. Någon liten tur måste det allt bli innan dagen var slut, och det blev det också. Det var bitvis lite halt på skogsstigar som blivit leriga av regnet, och det blåste såpass hårt att det susade rejält i skogen. Men iväg kom vi, och det var det viktiga. Veckan fick avslutas med den ljuva doften av barr, nysågade träd och fuktig jord i näsborrarna, och hästarna var pigga och glada. Turen blev inte så lång som det var tänkt, men tillräckligt lång för att ge de sköna känslorna av avkoppling och livsnjutning.

På vägen hem var det riktigt strålande solsken, och jag passade på att ta några kort genom bilfönstret. Bildkvalitén blev väl inte den allra bästa, för mobilkameran förmår mest att prestera suddiga bilder då man fotar i farten. Men för den som gillar sol och raps blev korten ändå lite trevliga tycker jag ;-)

















2 kommentarer:

  1. Gomorron! Du har ju helt suveräna bilder, älskar sådana här bilder på himmel, regnbåge och gula fält, överhuvudtaget från naturen! Ha en fin måndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack Gerd! :-) Jag älskar också naturbilder, och ibland tänker jag att det skulle vara roligt att ha en riktigt bra kamera :-)
      Ha en härlig måndag!

      Radera