fredag 1 maj 2015

Drömmer om Spanien...

Tänk så länge jag har längtat efter att det ska bli maj, men nu när denna vårmånad äntligen är här, så är vädret sämre än på bra länge. Jag hade tänkt att tillbringa denna dag på hästryggen, men det regnar rejält, blåser och är kallt dessutom. Naturen må vara ganska så grön, men det är inget nöje att vara utomhus. Jag tycker synd om hästarna som går ute i detta hemska väder, men dom har ingen lust att vara inne heller. Så vi får göra det bästa av situationen och låta dom bära regntäcken. Det är bara att hoppas att vädret blir bättre imorgon, för jag längtar verkligen efter att sätta mig i sadeln.

Tråkiga dagar som denna drömmer jag ofta om att emigrera till något varmt och skönt land. Även om Mexico är mitt favoritland, så skulle jag gärna kunna tänka mig att bo i Spanien också :) Jag var där i januari för att förkovra mig i dressyrridning, och det var så härligt att få lämna den råkalla vintern ett tag. Klimatet är underbart, och jag hade det både trevligt och roligt. Jag red fyra olika hästar, och den lilla hispanoaraben tyckte jag bäst om. Det bästa med resan var att det var lågsäsong, så jag fick ha Antonio - ridläraren - för mig själv :-) Förutom att han är en bra och mycket tålmodig lärare, så är han en mycket bra människa som är jätterolig att rida ut med. Det blev många och långa galopper, vilket det annars sällan blir när man har sällskap med sig. Visst är det trevligt att njuta av den vackra naturen, men lite fart är inte fel ;-) Jag skulle inte kunna tänka mig att återvända under högsäsong, utan om jag ska åka tillbaka får det bli när jag återigen kan ha Antonio för mig själv :)

För att förgylla denna blöta och kalla dag bjuder jag på några bilder från min livsnjutning i Spanien 2015 :-)















2 kommentarer:

  1. Åh jag kom nyss hem från Spanien :((( längtar redan tillbaka <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är helt omöjligt att inte längta tillbaka... :-) Tänk att bara få stanna kvar när man är där...

      Radera