lördag 30 maj 2015

Blir det någon vettig sommar i år måtro...

Snart är det juni, och det känns som om det är ett bra tag kvar till sommaren. Blommorna slår inte ut, och kvällarna är ganska kalla. Vinterkläderna är inte helt undanhängda, utan ett och annat plagg hänger kvar i hallen och används då och då... Visst håller jag värmen om jag är aktiv och väl påklädd, men den sköna känslan av att kunna gå ut i shorts verkar ännu avlägsen.

Så länge våren gjorde tydliga framsteg var jag på något sätt säker på att det kommer bli en varm och skön sommar. Nu känner jag mig plötsligt tveksam, och börjar drömma om varmt hav och sandstränder i varma länder. Det är inte roligt att semestra med husbilen om det är ruggigt och regnigt. Tanken på att återigen ge sig iväg till Franska Rivieran börjar därför att locka. Eller till något annat land där en badkruka som jag kan gå obehindrat ner i vattnet och doppa mig utan föregående vånda. Det finns många fina stränder i Sverige, men vattnet är ju ack så kallt... 

Bilderna är tagna på Gotland, och trots att det var mitt i sommaren så var det riktigt kallt. Det var väldigt vackert att sitta på stranden, men det gick åt riktigt varma kläder...
På kvällarna räckte det inte ens med varma kläder, utan då satt vi och huttrade under filtar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar