lördag 11 april 2015

Vilse kan vara bra ;-)

Åtminstone när man som jag aldrig får nog av att vara ute i naturen ;) Idag bjöds det på strålande sol och värme, och gudomligt nog ingen blåst :) Dagen var inbokad för en långritt, och det kändes i luften redan tidigt på morgonen att det skulle bli en riktigt fin dag. Fåglarna sjöng högljutt i kör när jag gick till stallet för att servera frukost, och luften luktade friskt av spirande vår. Frusen som jag är hade jag ännu inte lagt undan täckjackan, men nu kändes den plötsligt för tjock och varm.

Det blev mycket riktigt en nästan somrig dag. Vi red i storskog på slingrande stigar, och överallt fanns tecken på att naturen har vaknat till liv igen efter vintern. Det är alltid spännande att utforska nya vägar, så pållarna traskade glatt allt längre in i skogen. Så småningom insåg vi att vi faktiskt inte hade en aning om vart vi befann oss. Kartan hade blivit glömd hemma, och där gjorde den ju ingen nytta. Det kan ju vara lite oroande att plötsligt inse att man är vilse, men jag blev nästan lite glad. Sådär i smyg ;) För vädret var ju trots allt underbart, hästarna hade orken i behåll, och ett litet äventyr kan ju vara uppiggande ibland :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar