onsdag 22 april 2015

Rabarberpajen har börjat växa ;-)

Jag är en äkta snaskråtta, och en av årets höjdpunkter är när jag får stoppa den första skeden av nygjord paj i munnen ;-) Jag är inte den som bakar särskilt ofta (snarare nästan aldrig), men paj med vaniljsås kan locka mig till huslighet då och då ;-)

Varje år noterar jag med tillfredsställelse när rabarberna börjar växa, och jag väntar med en antydan till iver på att de ska bli stora nog att skörda. Men för det mesta är det mycket som ska hinnas, och innan jag har kommit mig för att ge mig ut med den lilla slöa frukt- och skalkniven, har de ofta hunnit växa sig rejält stora och rentav träiga ibland... Men i år ska jag skärpa mig och skörda när stjälkarna är späda och mjälla :) Har jag tänkt mig iallafall... ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar