måndag 27 april 2015

Den pisstråkiga sysslan att deklarera...

Det är något speciellt med att deklarera. Jag vet inte varför jag ogillar sysslan så mycket, men faktum är att jag hellre tittar på färg som torkar. Det kvittar om jag har lite eller mycket att deklarera, det är ändå motbjudande tråkigt. Bara tanken på att gå igenom alla dessa årsbesked och jämföra med det fördeklarerade får mig att vrida mig inombords som en mask på en metkrok. Att sedan behöva räkna på vilka ändringar som ska göras vill jag inte ens tänka på. Snart är det dags igen, och som vanligt lovar jag mig själv att inte vänta in i det sista. Men som vanligt lär jag väl ändå bli klar i precis sista minuten. Urk, blä och ännu mera uuuurrrk!!!


2 kommentarer:

  1. Där var det verkligen mycket värre förr!
    Iaf om man hade något mer än vanligt tjänst. Men man kan ju inte gilla allt ;)
    Ha en solig dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det håller jag med om. Jag gillade inte att behöva ge mig iväg och hämta bilagor av diverse sorter, och att åka iväg och lämna deklarationen. Så det är skönt iallafall att allt går att lösa vid datorn nu ;-)

      Jag önskar dig också en solig dag! :-)

      Radera