tisdag 31 mars 2015

Idag tog vårkänslan ett steg framåt igen :-)

Äntligen är den efterlängtade sommartiden här. Som jag har väntat...Det var ett tag nära att jag tog fram pinnkammen för att räkna ner dagarna.
Idag kändes kvällen nästan lång, och blev genast mera användbar. När man som jag har utomhusaktiviteter som intresse, är den mörka tiden av året till stor del en tråkig, besvärlig och nästan frihetsberövande transportsträcka mot ljusare tider. Personligen förstår jag inte varför vintertiden ens finns. Vad är det för ett urbota dumt påfund att ställa om klockan och göra en dålig tid sämre? Vad är det för nytta med att mörkret lägrar sig en timma tidigare än vad det hade behövt göra i den kalla norden? Är det inte trist nog att behöva utstå kyla och blandad nederbörd? Det finns folk som påstår sig tycka att den mörka tiden av året är mysig för att man kan tända stearinljus. Precis som om man inte kan tända ljus när som helst under året. Det är väl ändå valfritt. Personligen tror jag snarare att många av de som talar sig varma för sina stearinljus ägnar sig åt självbedrägeri. 

Ikväll har jag varit ute och ridit, och inte en minut blev det i mörker eller ens skymning. Det är vad jag kallar årets stora framsteg!! En kväll i sadeln med solen i ögonen :) Återkomst till stallet när det fortfarande var ljust!! Det var inte särskilt varmt, men det spelar ingen roll. Kläder kan man alltid bylta på sig, men det är svårare att lysa upp himlen. Nu väntar allt längre kvällar, och då brukar jag även känna mig allt piggare. Varje gnutta ork är välbehövlig när man har mycket att göra. NU börjar 2015 på riktigt för mig :-)


Bilden är tagen för drygt ett par år sedan, och föreställer Fleur och Molly.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar