lördag 21 mars 2015

Årets snabbaste väderväxling...

...måste ha skett idag. På väg från stallet i solsken och kyliga vindar blev jag en smula fascinerad. Det såg ut som om det var olika årstider på tomten. Snön som fallit under småtimmarna hade smält bort på vissa ställen, och blommorna tittade fram igen. Vårkänslan var fläckvis återställd, för på andra ställen var marken fortfarande snötäckt, och såg ut som vilken vinterdag som helst. I hörnet av en något ovårdad blomrabatt råkade jag se ganska långa istappar hänga på torra blomstjälkar, och bestämde mig för att föreviga denna ovanliga syn. Under tiden som jag böjde mig ner för att fota verkade solen gå i moln. Jag hann bara resa sig mig innan himlen öppnade sig och snön vräkte ner. Från en minut till en annan så var väderomslaget totalt, och några minuter senare var det vitt överallt igen... Suck...Jag som hade hunnit vänja mig vid vårkänslan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar