lördag 28 mars 2015

Äntligen en skön dag!! :-)

Ordet lyx kan innebära olika saker för olika människor, men för mig kan lyx vara något så sällsynt som en solig och samtidigt vindstilla dag, som dessutom infaller under en helg :-) Idag åkade en sådan infalla, och glädjen över att hitta ytterligare sorter av utslagna blommor i trädgården, förstärktes av att det var så varmt att jag åkte bil klädd i T-shirt :-) Visst, jag vet att de finns de som kör bil i skjortärmarna året runt, men det gör inte jag. Tvärtom, på vintern åker jag väl påbyltad med minsta uthärdliga värme i bilen. Tänk om jag skulle krocka. Då vill jag minsann inte frysa ihjäl bakom ratten i väntan på räddning ;-)

Idag var den ena hästen mycket piggare än vanligt, och var nästan odräglig av iver innan vi kom iväg. Det krävdes några galoppsträckor för att ta udden av energin så att vi kunde lunka fram lite lugnt i solskenet. Vi tog oss iväg längre än vanligt idag, och det var synnerligen njutbart att sitta i sadeln och gotta sig i det vackra vädret. Snart slår löven ut på träden, och nya friska gröna grässtrån tittar fram i fjolårets torra och bruna rufsgräs. Sadlarna är fortfarande klädda i tjockt "vinterludd" för att det är så skönt att sitta på. Strunt samma om det blir lite varmare än nödvändigt ;-) Tänk om våren kunde vara så snäll och fortsätta nu istället för att ge efter för kyla, blåst och regn...

Efter ridningen försökte jag äta kakor, men det gick halvbra. Hästarna är riktigt snikna och unnar inte sin matte att få höja blodsockret ifred ;-) Nej då, jag fick efter tydliga påtryckningar bjuda bort såväl det mesta av min äppelkrona som mina pepparkakor. Därefter fick jag fingrarna renslickade och tillsist blev det nästan dragkamp om apelsinsaftflaskan. Nåväl, lite fick jag i mig så jag orkade hålla ut tills kvällsmaten som nu är slukad. 
Ikväll ska jag slappa på soffan och hoppas på att regnet som utlovats imorgon tar andra vägar :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar