torsdag 1 januari 2015

Nytt år - nya drömmar.

2014 var sannerligen inte året som gled obemärkt förbi. Visst händer det alltid både bra och dåliga saker under ett år - sånt är livet - men förra året innehöll rejäla svängningar i sinuskurvan. Det hände riktigt positiva saker och väldigt tråkiga saker.
2015 hoppas jag kommer bli ett lugnare år på flera sätt. Jag vill att alla nära och kära på såväl två som fyra ben får vara friska och skadefria. Jag hoppas på att få slippa falska och illasinnade små människor vars livstillfredsställelse ligger i att förstöra för andra. Visst finns det ruttna människor utspridda överallt i världen och samhället, men 2014 råkade jag på alltför många. Jag tycker inte att nyårslöften är särskilt meningsfulla, men om jag ska lova något detta år så är det att dra ner på min snällhet. Vad det gäller djuren så kan man alltid lita på att de förtjänar allt gott. Tyvärr är det inte så med alla människor. Man kan bli så grundlurad att man får nypa sig i armen för att förstå att det man råkat ut för är sant. 2015 ska jag försöka slippa att nypa mig i armen igen.
Ett nytt år ligger som en oskriven bok framför mig, idag uppslagen på sidan ett. Nu gäller det att fylla 365 sidor på ett så bra sätt som möjligt. Det allra bästa hade varit att fritt kunna välja varje sidas innehåll. Tyvärr styr man ju inte över hela sin dag, så det är ju bara en önsketanke. Men ur tanke föds ju handling :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar